Unity' de klavye ve fare ile komut girme işlemi
Sayın Okuyucu,
Oyun oynadığımız zaman; klavye, fare veya dokunmatik ekranlarda yaptığımız bir eylem sonucu, oynadığımız oyunun da bize tepki vermesini bekleriz. Herhangi bir girdi biriminde gerçekleşen eylemler sonucu oyunda meydana gelen tepkinin ne olacağı tamamen sizin parmaklarınızı ucunda.
Yukarıdaki kodlarda fare tuşları ve klavyeden girilen komutların nasıl algılandığı görülmektedir.
Input.GetMouseButtonDown(0) : Farenin sol tuşunun basılması sonucu algılanan komuttur.
Input.GetMouseButtonDown(1) : Farenin sağ tuşunun basılması sonucu algılanan komuttur.
Input.GetKeyDown("a") : Klavyeden 'a' tuşuna basıldığında algılanan komuttur.
Komutların genel taslağı bu şekildedir. Bu komutları koşul ifadeleri kullanarak, eylemlere dönüştürmek sizin elinizde.
Şimdi örnek olması için biraz daha çeşitlendirelim mi?
Input.GetMouseButtonDown(2) : Farenin tekerleğine basılması sonucu algılanan komuttur.
Input.GetKeyUp("a") : Klavyeden 'a' tuşuna basmayı bıraktığımız anda algılanan komuttur.
En basitinden girdi birimlerimizin komutlarını görmüş olduk.
Yorumlar
Yorum Gönder
Düşüncelerini paylaştığın için teşekkürler.