Unity Nasıl Çalışır?

Sayın Okuyucu,

    Unity oyun motorunu kullanarak kendine bir yol çizmeye karar verdin diyelim, peki bu oyun motoru nasıl çalışıyor, tuşa basınca işlemler nasıl gerçekleşiyor? Gelecekti yazılarımda en ince detayına kadar değineceğim ancak, bir ön gösterim bence şu an gerekli. Unity' de bir küpü Call of Duty' deki gibi yön tuşları ile sağa sola hareket ettirelim ve olayların nasıl tetiklendiğini biraz kavramaya çalışalım.

    Unity ile bir küp veya topu klavyeden W,A,S,D tuşları ile hareket ettirmek, kodlamada ilk kod olan "Merhaba Dünya" gibi bir şeydir. Hadi bu işin çok zor olmadığını görmek için beraber uygulama yapalım. Unity' i kurduğunuzu varsayıyorum.

  • İlk olarak zemin için bir plane oluşturuyoruz ve hareket ettireceğimiz obje olarak bir küp oluşturuyoruz.


  • Şimdi asset klasörü altında "Hareket" adında bir C# script oluşturup küp objemizin üzerine sürükleyip bırakalım.

  • Küp objemizin inspector panelinde Add Component butonunu tıklayarak Rigidbody componentini ekliyoruz.

  • Oluşturduğumuz "Hareket" scriptimizi çift tıklayarak açıyoruz.

  • Objeyi hareket ettirmek için gereken kodları yazıyoruz.

    public int hiz = 10;       //Hız değişkeni public olarak tanımlandı.
    Rigidbody hareket;       //Hareket isminde rigidbody nesnesi oluşturuldu. 
    
    void Start()
    {
        hareket = GetComponent<Rigidbody>(); // Rigidbody nesnesi rigidbody komponentine atandı.
    }
    
    void Update()
    {
        float yatay = Input.GetAxis("Horizontal"); //Unity' de eksen yatay olarak atandı. 
        float dikey = Input.GetAxis("Vertical");     //Unity' de eksen dikey olarak atandı.
        Vector3 vec = new Vector3(yatay * hiz, 0.0f, dikey * hiz);          //Vec nesnesi oluşturuldu.
        hareket.AddForce(vec);        //Hareket nesnesinin addforce özelliği ile kuvvet uygulandı.
    }


  • Kodumuzu kaydedip Unity' e geliyoruz. Play düğmesine basıyoruz.


  •  Şimdi klavyemizden W,A,S,D tuşlarını kullanarak küp objemizi hareket ettirebiliriz.
    Sonuç olarak sistematik şu şekilde; C# script dosyalarında C# dili ile hikayemizi yazıyoruz. Hikayemizde kullanacağımız objelerimizi seçiyoruz. Unity bunları birleştirip bize hikayeyi görseller ile destekleyerek anlatıyor. Gerçekten bir oyun yaparken tek fark, hikayeniz Jack London' ın Martin Eden' i kadar uzun olabilir.😀

Öneri: Küp yerine başka objeler kullanarak sonucu gözlemleyin, kodları kopyala-yapıştır yapmak yerine mutlaka kendiniz yazın. Ne kadar pratik yaparsanız o kadar hızlı sonuç alırsınız.

Yorumlar

Popüler Yayınlar

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *